fredag 3 februari 2012

I dag är det min dag.


I dag är det min födelsedg. Tänk att jag fyller 35 år, känns väldigt bra måste jag säga. Inte så farligt att närma sig The big 40. Fick ett par varma och fina skor av R och vita tulpaner. I eftermiddags blev det tårta (inte för mig, jag åt vispgrädde med hallon och blåbär) med svärföräldrarna och barnen. R jobbar tråkigt nog eftermiddag och kommer hem först vid halv elva tiden i kväll. Förhoppnings vis är jag vaken. Brukar ju somna i soffan var och varannan kväll.
Även svärföräldrarna kom med blommor. Röda härliga och krispiga tulpaner. Vi fikade en stund sedan var det dags för svärföräldrarna att åka hem. Tuva hängde som vanligt på. Så nu sitter Wille och jag och slappar i soffan. Jag med laptoppen i knät och Wille tittar på Disney Channel.
Ett toppen tips till alla som vill prova en Whoopsie. Ett alternativ till bröd om man äter som jag enl LCH metoden. Whoopsie består av ägg och Cream Chees.

3 ägg
100 g cream chees
salt

Seprera ägg gulorna från vitan. Visspa äggvitan hårt. Blanda ägg gulorna med cream cheesen, vänd ner försiktigt i den visspade äggvitan. Viktigt att smeten förblir fluffig.
Bred ut smeten på en plåt med bakpapper. Jag brukar göra i storlek som en fralla eller thekaka.
Grädda ca 20 min i ugnen på 200 grader.

Servera med räkor och majonäs, eller med ost och skinka. Variationen är oändlig.

Fortsatt trevlig fredagsmys!

Inga kommentarer: